מהי תכנית חינוכית יחידנית (תח”י) ואיך ההורים קשורים אליה

תח”י זוהי תכנית עבודה שנתית שנבנית עבור כל ילד משולב שקבל זכאות לתמיכה מסל השילוב.

מטרתה של התוכנית; להציב מטרות עבודה אישיות לשילוב במסגרת החינוכית, בתחומים: הלימודי הרגשי והחברתי.

בהתייחס למטרות, התוכנית כוללת פרמטרים נוספים כמו מה המשאבים העומדים לטובת שילוב ילדכם, הדרכים להשגת המטרות, פרקי זמן להשגתן ומי אחראי על העבודה עם התלמיד/ה בכל תחום.

 

מי בונה את התח”י? ברוב מסגרות החינוך צוות הגן/הכתה + גננת/מורה שילוב + סייע/ת (אם יש) והורים.

בהרבה מאד מסגרות (בתי ספר), הילדים שותפים אף הם בבניית המטרות בתחומים השונים.

התח”י אמורה לשמש כ”מפת דרכים” ולהזכיר לכל מי שלוקח חלק בשילובם של התלמידים, מהן מטרות העבודה עם כל אחד ואחת מהם ולאן בסוף השנה, מתכוונים להגיע.

 

ואיך זה קשור אליכם ההורים?

א. חשוב שתדעו שיש כזאת תכנית- עכשיו כשאתם יודעים, חשוב שתהיו שותפים בבנייתה.

ב. כדאי שתעקבו אחרי הביצוע של התוכנית. אם באמצע השנה אין התקדמות, ניתן לשנות את התח”י או להתאים אותה בהתאם לנסיבות בשטח.

ג. אתם אמורים לקבל את התוכנית כתובה בכל שנת לימודים עד לתאריך 15.11

 

כמה המלצות בעניין התח”י:

א. אם כרגע תחילת שנה ועדין לא נקבעה פגישה, בקשו לדעת מהצוות העובד עם ילדכם מתי תתקיים  פגישת “טרום תח”י”

ב. לקראת פגישת טרום התח”י, חשבו בבית על מטרות רלוונטיות לתוכנית של ילדכם והגיעו עם רעיונות  מוכנים לפגישה. אם ילדיכם מטופל על ידי מטפל/ים פרטיים, חשוב לשתף גם אותם בחשיבה אודות מטרות התכנית ולשאול אותם על אלו מטרות עבודה לדעתם יש לשים דגש.

 

מעקב אחרי מימוש התוכנית, ייתן לכם סוג של מצפן לבחון את ההשתלבות בתוך המסגרת החינוכית. 

שלכם ובשבילכם,

Scroll to Top