מפגש בינמקצועי כולל אנשים מתפקידים ומתחומים שונים שיש להם נגיעה למתרחש בגן או בבית הספר.
מפגש בינמקצועי יכול להתכנס במסגרת החינוכית, במחלקת החינוך שברשות המקומית או במתי”א.
מהן מטרות המפגש?
א. לשתף את אנשי החינוך והטיפול במעטפת של המוסד החינוכי ב”ספור המקרה”; מי הילד/ה, מה הקושי
ב. ניסיון לחשיבה רחבה אודות פתרונות אפשריים או דרכי התמודדות עם הקשיים- בעיקר גיוס משאבים
ג. המלצות וקביעת יעדים להמשך
מי מבקש את המפגש? בדרך כלל, המסגרת החינוכית- גן או בית הספר לעיתים ההורים.
מתי מבקשים מפגש מסוג זה? כשבית הספר/גן או ההורים מרגישים שצריך עזרה/תמיכה בחשיבה אודות מקרי קצה שמחייבים התגייסות כללית של משרד החינוך, מחלקת החינוך ולעיתים אף רווחה.
מי בעלי התפקידים שיכולים להשתתף במפגש מסוג זה? צוות בית הספר/גן (מנהל/ת, יועצ/ת, מחנכ/ת), פסיכולוג/ית(מהשרות הפסיכולוגי), קבס”ית (קצין/ת ביקור סדיר) ו/או מנהל/ת מחלקת החינוך, המפקח/ת מטעם משרד החינוך על הגן/בית הספר לעיתים משתתפת גם מפקחת בכירה הממונה על היעוץ ולעיתים אף נציג/ה מהאגף לשירותים החברתיים (רווחה) ברשות.
מה ההבדל בין ועדת אפיון וזכאות למפגש בינמקצועי? ועדת אפיון וזכאות, תפקידה להחליט על זכאות או אי זכאות למסגרת של חינוך מיוחד. ועדה בינמקצועית תפקידה לזהות אופציות שונות טרום המעבר לחינוך המיוחד.
וכאן החידוד שברצוני להציע: אם אתם הורים, ומרגישים שילדכם “נופל בין הכיסאות”, שאתם לא מצליחים בכוחות משותפים עם הגן/בית הספר להגיע למקום בו ילדכם ת/יצליח להסתגל לגן/בית הספר, אני ממליצה לכם לכנס ישיבה בינמקצועית.
אפשר לבקש לזמן מפגש מסוג זה או מהגן/בית הספר עצמם או דרך מחלקת החינוך ברשות או דרך הפיקוח. מניסיוני, מפגשים כאלו, שהםמפגשים רבי משתתפים, מזמנים לחשיבה מ”חוץ לקופסא”; יש בהן מקום להעלות רעיונות ופתרונות יצירתיים כמו התגייסות משותפת מצד כל הגורמים.
המלצה חמה: אם בקשתם ועדה מסוג זה,הגיעו אליה ממקום המבקש להשמיע וגם לשמוע. רק בדיאלוג תרבותי ובשיח כן וערני, תוכלו להגיע להסכמות ולפתרונות ישימים עבור ילדכם. בהצלחה.
שלכם ובשבילכם