לאלו ילדים כתה ל”לקויי למידה” לא תתאים?

  • לילדים שאינם עצמאיים ושזקוקים לתווך תמידי
  • לילדים שאינם יכולים לעסוק בלמידה בטווח זמן של מס’ דקות לפחות
  • לילדים שיש להם קשיים רגשיים משמעותיים
  • לילדים שיש להם הפרעות התנהגות

למה? כי כדי להתמודד עם קשיים לימודיים/רגשיים/התנהגותיים משמעותיים, יש צורך במשאבים הרבה יותר גדולים ממה שיש לכתות לקויי הלמידה להציע.

כתות לקויי הלמידה הינן כתות הלומדות בדיוק כפי שהכתות המקבילות שלהן לומדות.

מה כוללים משאבי הכתות לילדים לקויי למידה בשונה מכתות רגילות?

  • כתה כזו יכולה להכיל עד 14 תלמידים
  • המחנכים/ות בכתות אלו מומחים/ות בחינוך מיוחד ואף מקבלים/ות הדרכה מהמתי”אות
  • בכתות א’-ו’ שעות סיוע שבועיות (בנוסף למחנכ/ת) לאורך כל היום
  • שעות פרא-רפואיות; בכתות א’-ג’ שעה אחת לתלמיד בכתות ד’ ואילך חצי שעה לתלמיד.

מאחר ושעות הטיפול אינן שעות פרטניות, מתקבלות השעות לכל הכתה והן מחולקות על פי הצרכים לתחומים השונים לעבודה בקבוצות.

כעת, אם אתם עומדים בפני החלטה לגבי איזה סוג מסגרת תתאים לילדיכם, נסו לחשוב האם התנאים של כתה כזו יכולים לענות על הצרכים של הילד/ה שלכם.

 

שלכם ובשבילכם,

Scroll to Top