מידע להורים לילדים עם לקויות למידה מורכבות ו- AD(H)D המסיימים בית ספר יסודי לקראת המעבר לחטיבה
אם אתם הורים לילדים עם לקויות למידה מורכבות ו- AD(H)D והילד או הילדה שלכם לקראת מעבר לחטיבת ביניים, אתם בטח מתלבטים לגבי בחירה בין שלוש אפשרויות:
או המשך שילוב בחטיבה הרגילה
או זכאות לכתת לקויי למידה בחטיבה
או זכאות לבית ספר לילדים עם לקויות למידה
לגבי האופציה של בית ספר מיוחד חשוב לי שתדעו:
ההיצע של בתי ספר המיועדים לתלמידים עם לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז הוא קטן מאד יחסית לדרישה.בבתי הספר המתמחים בעבודה עם תלמידים עם לקויות למידה, נפתחות מידי שנה בין כתה אחת לשתי כתות ז’ בלבד- בכל כתה יש מקסימום 14 תלמידים.
במקרים רבים הורים אומרים: בואו ננסה ללכת לשילוב בחטיבה רגילה, אם לא יצליח, נעביר את הילד/ה בכתה ח’ למסגרת של “חינוך מיוחד”.
אלא מה; השנה נתקלתי במספר מקרים בהם תלמידים בקשו לעבור בסיום כתה ז’ לבתי ספר המיועדים לתלמידים עם לקויות למידה ופשוט לא נמצא עבורם מקום מהסיבה שכתות ז’ העולות לח’ כבר מלאות.
מיותר לציין, שזוהי סיטואציה מאד קשה ומתסכלת.
מה אני ממליצה? אם לילד/ה שלכם יש קושי משמעותי במסגרת בית הספר היסודי, ואתם חשים שהוא יתקשה להשתלב לימודית/חברתית בחטיבה, בקשו כבר בתחילת כתה ו’ מיועצת בית הספר לזמן ועדת אפיון וזכאות.
מזמינה אתכם לשקול בכובד ראש את האופציה ללמוד בבית ספר המתמחה בעבודה עם תלמידים שיש להם לקויות למידה והפרעות קשב.
אני מודעת מאד למחירים הגבוהים שמשלמים בגין התרחקות מהסביבה הטבעית/ הגאוגרפית אך יחד עם זאת, לחלק מהילדים, בית ספר מיוחד זוהי הצלה של ממש.
אז מה רציתי להגיד בעצם? שאם מאד קשה לילד/ה שלכם בכתה ו’ יתכן והאופציה של שילוב בחטיבה עלולה להיות אופציה פחות טובה עבורו/ה.
הסיכון שלא ימצא מקום בכתה ח’ בבית ספר לילדים עם לקויות למידה הוא מאד גדול.
שלכם ובשבילכם,