כיתת תקשורת בחטיבת הביניים

למה לבחור בכיתת תקשורת עבור ילד/ה על הרצף האוטיסטי העולה לחטיבת ביניים?

כתת תקשורת הינה כתה “מיוחדת” הנמצאת בשכבה בחטיבה רגילה. יש בה 8-9 תלמידים המאובחנים על הרצף האוטיסטי. יום הלימודים ארוך (עד 15.30), התלמידים מגיעים באמצעות הסעות. תכנית הלימודים משלבת תוכניות אישיות של התלמידים, תכנית כיתתית חברתית ולמידה בהלימה לתכנים הנלמדים בחטיבה.

לכל כתה מחנכ/ת + 2 סייעות ומטפלים להם “סל” טיפולים מתוגבר של בממוצע 3 שעות טיפול לתלמיד/ה.

  • הלמידה בכיתת תקשורת מאפשרת למידה מותאמת ויחידנית לכל תלמיד על פי יכולותיו וקשייו,תוך שאיפה לשילוב לימודי וחברתי עם הכתות המקבילות בחטיבה.
  • בכיתת תקשורת בחטיבה שעות הוראת המחנך רבות יחסית. (מה שלא קורה בשילוב)
  • ניהול שילובו של התלמיד בחטיבה בידי המחנך/ת וצוות המטפלים בכתה.
  • לימוד בקבוצה קטנה, עבודת בית מותאמת, לימוד בקבוצות עבודה, מערכת מבחנים ועבודות מותאמת ליכולות ולקשיים.
  • מערך ההתנהלות החברתית מונגש ומתווך, יש אפשרויות לקיום קבוצה חברתית בתוך הכתה.
  • ההתמודדות עם אירועים שונים כמו שינויים במערכת, טיולים שנתיים, ימי גיבוש, פעילויות חברתיות שונות ואירועי חוץ שונים, מונגשת ומתווכת.
  • יש עיבוד לחשיפה לתכנים של גיל ההתבגרות; חיזור, עישון, מין, התמודדות בתבונה עם אמצעי התקשורת
  • ההתעסקות בנראות ובשונות המאפיינים את גיל ההתבגרות, מתווכת בצורה אישית וקבוצתית.
  • יש זמן לעבודה על עצמאות /הכנה לחיים/ מיומנויות חברתיות באופן שוטף גם בתוך החופשות.

חשוב להבין שלכל ילד/ה מתאימה מסגרת אחרת; לפי התפקוד שלו/ה, הצורך החברתי והתפקוד הלימודי. כל כתה תלויה בהרכב התלמידים שבה וכן ברוח בית הספר הספציפי בו היא נמצאת.

 

שלכם ובשבילכם,

Scroll to Top